نکاتی که با رعایتشان در محل کار کمردرد سراغتان نمی‌آید/ پیاده روی در سراشیبی ممنوع!

نکاتی که با رعایتشان در محل کار کمردرد سراغتان نمی‌آید/ پیاده روی در سراشیبی ممنوع!

یک فیزیوتراپیست در خصوص روش های پیشگیری از بروز کمردرد توضیحاتی داد.

کد خبر : 96131215        تاریخ انتشار :  چهار شنبه, 17 مرداد 1397

 

به گزارش پایگاه خبری «هشت بندی»ابراهیم انتظاری فیزیوتراپیست در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه نشستن‌های طولانی مدت ممکن است موجب آسیب‌ به ستون فقرات شود، اظهار کرد: نشستن‌های طولانی مدت موجب بروز کمر درد می‌شود و در دراز مدت کمر دردهای دردناک و طاقت فرسا به سراغ فرد می آید.

 

نکاتی که در محل کار کمردرد را از شما دور می کند


وی ادامه داد: دو زانو و به خصوص چهار زانو نشستن فشار زیادی به کمر وارد می کند و موجب بروز درد در طولانی مدت می شود، افراد برای اینکه در حالت نشسته فشاری به ستون فقراتشان وارد نشود بهتر است به یک پشتی تکیه کنند تا فشار تنه را پشتی منتقل شود.

 

انتظاری تصریح کرد: در نشستن‌های طولانی مدت باید از صندلی مناسبی که گودی کمر را پر می‌کند استفاده کرد.

 

خبرنگار: پوررضاییچهار زانو نشستن موجب کمردرد می‌شود

وی در ادامه گفت: اگر در نشستن از صندلی‌ نامناسب و غیر استاندارد استفاده شود پس از مدت کوتاهی به مهره‌های کمر صدمه وارد و درد ایجاد می‌شود.

 

این فیزیوتراپیست در خصوص راهکار جلوگیری از کمردرد ناشی از نشستن‌های طولانی گفت:‌ توصیه می کنیم پس از هر 30 دقیقه تا یک ساعت، فرد چند دقیقه قدم بزند یا به ایستد، این کار از درد و آسیب به کمر جلوگیری می‌کند.

 

پیاده روی در سراشیبی برای مبتلایان به کمر درد، ممنوع


انتظاری با اشاره به اصول درست پیاده‌روی برای پیشگیری از آسیب به ستون فقرات یا کمردرد گفت: پیاده‌وری در سطح سراشیبی در مقایسه با سطوح صاف و سرپایینی مخصوصا در مدت زمان طولانی برای ستون فقرات مضر است و موجب درد در ناحیه کمر می‌شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: کفش مناسب نیز در ابتلا به کمر درد نقش دارد و بهتر است افرادی که زمان طولانی را برای پیاده‌روی صرف می‌کنند کفشی مناسب همراه داشته باشند تا دچار دردهای ستون فقرات نشوند.

 

خبرنگار: پوررضاییچهار زانو نشستن موجب کمردرد می‌شود

 

انتظاری گفت: تمرینات ورزشی که فیزیوتراپیست به بیمار آموزش می دهد، در کنار رعایت برخی توصیه ها برای پیشگیری از بروز کمردرد می‌تواند عضلات را تقویت و فشار را از مهره‌ها بردارد تا درد بیمار کمتر شود.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار هرمزگان