بهرامی: توکهور وهشت بندی نیازمند اداره آموزش و پرورش مستقل است /لزوم برقراری حق نوار مرزی فرهنگیان توکهور و هشت بندی/ راه اندازی دانشکده و هنرستان های تخصصی کشاورزی درقطب کشاورزی هرمزگان ضروریست/ کمبود شدید نیروی انسانی و فضای آموزشی در توکهور و هشت بندی

محمد بهرامی رئیس شورای اسلامی بخش توکهوروهشت بندی: توکهوروهشتبندی نیازمند اداره آموزش و پرورش مستقل است /لزوم برقراری حق نوار مرزی فرهنگیان توکهور و هشت بندی/  راه اندازی دانشکده و هنرستان های تخصصی کشاورزی درقطب کشاورزی هرمزگان ضروریست/ توکهور و هشت بندی با کمبود شدید نیروی انسانی و فضای آموزشی روبروست

رئیس شورای اسلامی بخش توکهوروهشت بندی گفت:منطقه توکهور و هشت بندی با قریب به هفت هزارنفر دانش آموز، نمایندگی آموزش و پرورش پاسخگوی مشکلات عدیده آن نیست و استقرار اداره مستقل آموزش و پرورش از مطالبات دیرینه و جدی مردم منطقه ازمسئولان ارشد کشور است.

کد خبر : 96101743        تاریخ انتشار :  سه شنبه, 19 دی 1396

 

به گزارش پایگاه خبری هشت بندی ؛ محمد بهرامی رئیس شورای اسلامی بخش توکهور و هشت بندی عصر امروز درجلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان میناب با حضور اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور به ریاست ابوذر مهدی نخغی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان درخصوص مسائل و مشکلات آموزش و پرورش بخش توکهور و هشت بندی در این جلسه گفت: منطقه توکهور وهشت بندی با قریب به هفت هزار نفر جمعیت دانش آموزی از قطب های اصلی کشاورزی هرمزگان با بیش از 50 هزار نفر جمعیت کشاورز ثابت و متغیر به دلیل وجود مسیرصعب العبو تا مرکزشهرستان وجود نمایندگی آموزش و پرورش به هیچ عنوان پاسخگوی مشکلات عدیده آموزش و پرورش این منطقه در حوزه نیروی انسانی و کمبود فضاهای آموزشی نیست.

 


وی افزود: مطالبه جدی مردم این خطه از مسئولان کشور به ویژه کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت آموزش و پرورش مساعدت ویژه به این منطقه در ارتقاء نمایندگی آموزش و پرورش به اداره مستقل است زیرا پیگیری های مکرری که طی این سالها از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان ، فرمانداری ،استانداری و حتی مرکز کشور در این رابطه صورت پذیرفته است بی نتیجه بوده است.

 


بهرامی تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی منطقه توکهور و هشت بندی با چالش های جدی روبرو است و بعضاً دانش آموزان این منطقه در بسیاری از مدارس در هفته های ابتدایی سال بدون معلم سر کلاس درس حضور می یابند و متاسفانه خلع کمبود معلم را مدیران با جذب سرباز معلم ، نیروهای حق التدریس ،دادن ساعت اضافه کار و شیفت جبران می کنند که لطمات جدی به پیکره آموزش و پرورش این منطقه وارد نموده است و عدم ماندگاری نیروها از مشکلات دیگر آموزش و پرورش این منطقه است که اختصاص سهمیه ویژه استخدامی برای بومیان این منطقه راه حل این موضوع می باشد.

 


رئیس شورای اسلامی بخش توکهوروهشت بندی درخصوص وضعیت فضاهای آموزشی در این منطقه تصریح کرد: وضعیت فضاهای آموزشی در توکهور و هشت بندی بسیار بحرانی است و به عنوان مثال چهار هنرستان فنی و حرفه ای موجود در این منطقه فاقد فضای آموزشی مستقل هستند و در شیفت مخالف مدارس دیگر که فاقد کارگاه و تجهیزات آموزشی هستند کلاس های دانش آموزان برگزار می گردد .

 


وی در همین رابطه تصریح کرد:کلنگی بودن و فرسوده بودن بسیاری از مدارس منطقه معضل دیگر است که نیازمند نگاه ویژه اعضای کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور دراختصاص اعتبارات ویژه نوسازی برای ساماندهی این مدارس می باشد.

 


بهرامی در ادامه از وجود تبعیض درحقوق و مزایای فرهنگیان این شهرستان اشاره کرد و در این رابطه افزود: فرهنگیان توکهور وهشت بندی از مزایای حق نوار مرزی محروم هستند این در حالی است که فرهنگیان بخش بندزرک و بخش مرکزی شهرستان میناب از حق نوار مرزی برخواردار هستند و در این موضوع به فرهنگیان توکهور و هشت بندی اجحاف شده است.

 


رئیس شورای اسلامی بخش توکهوروهشت بندی شهرستان میناب درهمین رابطه اظهار داشت : وجود تبعیض در موضوع حق نوار مرزی باعث شده است که بسیاری از معلمانی که برای تدریس به مدارس توکهور و هشت بندی حکم آنها زده می شود از آمدن به این منطقه به شدت امتناع و مقاومت کنند و فرهنگیانی که در منطقه مشغول به فعالیت هستند به دلیل وجود این تبعض و بی عدالتی حقوقی باعث ایجاد بی انگیزگی درآنها شده است که نیازمند است نسبت به رفع این موضوع مهم چاره اندیشی شود.

 


بهرامی تصریح کرد: در زمینه برقراری حق نوار مرزی فرهنگیان توکهور و هشت بندی پیگیری های متعددی صورت پذیرفته است ولی متاسفانه تاکنون بی نتیجه بوده است و نیاز است کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای برطرف کردن این بی عدالتی در حقوق و مزایای فرهنگیان این منطقه به صورت جدی به این موضوع ورود کنند تا موانع برقرار حق نوار مرزی فرهنگیان این خطه برطرف گردد.

 


وی در ادامه با تاکید بر ضرورت راه اندازی دانشکده و هنرستان های تخصصی کشاورزی در توکهور و هشت بندی در این رابطه بیان داشت : منطقه توکهوروهشت بندی قطب کشاورزی استان هرمزگان در تولید محصولات صیفی خارج فصل کشور است و بیش از 15 هزار هکتاراز اراضی این منطقه به کشت انواع محصولات باغی و صیفی اختصاص دارد ولی مردم این منطقه از یک مرکز آموزش عالی نظیر دانشکده کشاورزی و هنرستان های تخصصی کشاورزی برای رونق علمی بخش کشاورزی این منطقه محروم می باشند.

 


بهرامی تصریح کرد: متاسفانه در این هیچ مرکز آموزش عالی وجود ندارد و با توجه به بافت کشاورزی این منطقه توسعه هنرستان های کشاورزی و راه اندازی دانشکده کشاورزی برای رشد شاخص های علمی کشاورزی منطقه بیش از پیش ضروری است و وجود قریب به هفت هزار نفر دانش آموز و بیش از هزار نفر دانشجو از این منطقه در دانشگاه های کشور ضرورت این موضوع را دو چندان کرده است.

 


وی درپایان گفت: راه اندازی مراکز آموزش عالی به ویژه دانشکده کشاورزی در منطقه توکهور و هشت بندی و همچنین هنرستان های مجهز کشاورزی نیازمند توجه و مساعدت کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت آموزش و پرورش می باشد .

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

اخبار هرمزگان